måndag 23 juni 2008

Surströmming!


Efter en diskussion om surströmming med några cyber-vänner, så gick jag en promenad och svängde in på lilla "Nära dej"-affären här i byn. Och där råkade de ha ett par fjolårsburkar liggande. Jag ringde mamma och pappa och frågade om de kunde tänka sig några firrar till lunch, och de var inte svårövertalade precis!


Mamma och pappa är riktiga surströmmings-konessörer, som känner skillnad mellan olika märken. Det gör inte jag, jag bara äter! Lia fick en liten klämma hon också, men var klart skeptisk. Det var förståss lite otaktiskt att ge henne mat först, men jag var rädd att hon skulle bli hungrig och grinig precis när vi skulle njuta av surströmmingen, så tyvärr var hon inte så hungrig. Men skam den som ger sig, det blir fler försök i sommar, hon måste ju kunna äta surströmming med Tilde&Ellen i framtiden ;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

b b bbbbläääk,,,
mb

Helena sa...

Nu ska vi inte vara såna! Jag är tycker att du har en tråkig attityd här ;-)

Anonym sa...

Hallå.

Oj vad gott.
En "en surströmmingsklämma"sitter alltid bra.Voj,Voj.

Owe,Sigrid