tisdag 24 juni 2008

Lyxfrukost...





Okej, jag fick springa ut i morgonrock i hällregnet för att plocka rabarbern, men det känns ändå som höjden av lyx att få börja dagen med nykokt rabarberkräm av nyplockad rabarber. Det är sommar för mig, trots +13° och hällregn. Tror jag måste plocka fram mormors och morfars gamla servis, det är egentligen den som rabarberkräm ska ätas i!








Under tiden jag kokade kräm så städade Lia köket... Eftersom hon är husets tredje barn är jag dock luttrad och har inget större hopp om att takterna håller i sig ;-) Nu kan hon gå utan stöd, men när det är bråttom är det fortfarande krypa som gäller. Igår hittade vi henne sjöblöt efter en kryptur på regnvåt gräsmatta ute vid studsmattan efter att någon lämnat en dörr öppen i några minuter. En annan sak som hon lärt sig, helt i önödan om någon frågar mig... är att öppna kylskåpet *sucka*

Inga kommentarer: