fredag 27 juni 2008

Cykeltur




Igår kväll behövde jag ta ut kontanter på bankomaten i Gammelstad och bestämde mig hurtigt för att cykla. Jag har tagit varmare och skönare cykelturer i oktober... Jag hade inga långkalsonger, hade ändå inte riktigt förväntat mig att behöva såna, men vinterjacka och faktiskt lovikka-vantar (eftersom det var de enda vantar jag hittade, men det var nog tur det...). Det kändes helt absurt, syrenerna stod i full blom och där spanade jag ändå för att se om regnet som piskade mot mitt ansikte var snöblandat, det kändes så.


När jag kom hem så hade Magnus gjort upp en brasa. Tidigare har det blivit lite för varmt i vardagsrummet om han eldat länge, men igår kväll fick han elda precis så mycket han ville för min del. Jag höll aldrig på att få upp värmen i kroppen efter cykelturen, så Magnus öppnade balkongdörren några gånger - och jag var snabbt där och stängde den igen! Vilma har Linda hos sig som sover över, och de kom ner och ville basta, för de tyckte att det "luktade bastu". Kan väl säga att det varit lite varmt i vårt sovrum i natt, med restvärme från både kaminen och bastun... Nu har jag slutat frysa i alla fall! :-) Men när ska sommaren komma?!











5 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon.
Ingen sommar än.Men metrologen på Tv i morse såg glad ut,detta beroende på att hon har varmare väder i sikte.Och det passar ju bra ,nu när ni blir lediga hela familjen.Det blir väl sösättning nu.Sjön är ju mera lockande när solen glittrar i vågorna.

Hälsningar
Owe och Sigrid

Malin sa...

Jag är mycket avundsjuk på eran kamin dagar som dessa!!!

Anonym sa...

Ett kort ögonblick där trodde jag att det hade vräkt ner snö hos er! *S*

Helena sa...

Ja inte har vi längtat efter att åka båt ännu... Det visade sig vara helt rätt prioritering att installera kaminen före sjösättning av båten :-/

Helena sa...

Det skulle inte ha förvånat mig, Nini...*s*