fredag 13 juni 2008

Så kom äntligen den blomstertid! :-)))






Som Vilma har längtat... Och idag blev det äntligen skolavslutning även för henne! För 29:e året hölls skolavslutningen ute på skolgården berättade veteran-läraren Ingvar som varit med ända från början. Och i år var vädrets makter helt på vår sida! Jag minns faktiskt när Hemängsskolan var helt nybyggd, då fick jag följa med min farbror som var vaktmästare och titta, innan skolan hade invigts. Det var speciellt och spännande, att se en skola som inga barn ännu gått i. Av någon anledning var jag djupt faschinerad över de små skyltarna vid varje tvättställ med instruktioner om hur man skulle tvätta händerna! Inte visste jag då att jag skulle stå där som förälder, skolavslutning efter skolavslutning och luciaöppethus efter luciaöppethus... Eftersom vi har sån spridning på våra barns åldrar, så kommer vi nog nästan att tangera rekord i antal år med barn på Hemängsskolan!


Tilde och Ellen kom och tittade på när Vilma sjöng!

Efter avslutningen på skolgården blev det samling i klassrummet och ett minst sagt tårdrypande farväl av Vilmas fröken Kristina som går i pension. Kristina berättade att hon brukar gråta vartenda år när klassrummet blir tomt när barnen gått på sommarlov, så i år skulle hon gråta mer än någonsin. Men hon har sina älskade hästar att ägna sig åt, så hon ska nog inte bli sysslolös! Och hon lovade att hälsa på! Lia förstärkte klassen när de sjöng för Kristina!












Ikväll ska jag, Magnus och Matte ut och äta. Matte har suktat efter kebabpizza i flera veckor nu, så nu måste han nog få äta det... Vilma ska på kalas, så jag har lovat henne att hon och jag ska äta lunch på Waldorf någon dag istället. Hon har spanat in gulddörrarna och önskat sig länge att få äta där. Så det blir nog rättvist i slutändan, även dom det känns lite taskigt att äta pizza utan henne. På lördag ska vi äta middag hos Stefan, Jocke och Jesper tillsammans med familjen Ruuth och på söndag ska vår nya kamin installeras :-) Dessutom ska Vilma på ytterligare ett kalas, ett "beach-party" och innan dess ska hon hinna med första passet på cirkus-skola. En späckad helg alltså! Nyss började hon klaga på ont i halsen, vi får hoppas att det inte blir något av det...

Inga kommentarer: