onsdag 18 juni 2008

Och nu brinner det också!


Sotaren kom, log och godkände så igårkväll blev det premiäreldning. Vi hade tyvärr inte fått tag på någon ved ännu, men hade en hel del gamla brädor och sånt att elda upp. Lia var så faschinerad att hon glömde att hon inte "kan gå" och knallade iväg och gick själv mot kaminen.


Jag har drömt om en eldstad så länge jag kan minnas. När jag var liten försökte jag övertala mina föräldrar att vi skulle sätta in en i huset, men på den tiden var det nog en stor apparat att få till något sådant. Numera finns det lyckligtvis smidigare lösningar. I stugan hade vi ju öppenspis som jag älskade, men det är liksom inte riktigt samma sak mitt i ljusa, varma sommaren. Sen har jag ju bott i lägenhet och då har det inte varit aktuellt, men sen vi flyttade till huset har vi klurat och funderat och nu till slut står den på plats! :-)))


Det blev väldigt varmt efter en stunds proveldande, när det är varmt under sommaren (om det nu någonsin blir det...) får vi hålla oss till fusk-öppenspisen på altanen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag tror inte att mina planerade 2 kubik räcker :) får nog dra hem 5 hehe
elda elda elda.eldaelda elda elda,,
.mb