söndag 1 juni 2008

Stranden och sanden...


Igår fick vi en liten stund på stranden. Visserligen blåste det småspik, men på en del av standen på Näset var det lä trots att det blåste sydligt. Lia verkar älska sand, hon gräver och njuter. Särskilt ren och fin är hon ju förståss inte efteråt...
Själv samlar jag vuxenpoäng den här veckan. Ja, några borde man ju ha när man snart är 40 ;-) Jag är lite ojämnt vuxen, när jag gjorde ett "mentalt ålderstest" på Facebook var jag faktiskt 47,4 år eller något sånt. Fast ibland känns det fortfarnade som om man är någon slags fusk-vuxen. I morsdags fick jag mitt livs första morsdagspresent, det kändes vuxet. Vi bestämde på ett tidigt stadium att strunta i mors- och farsdagsfirande tills ungarna är stora nog att själva fira oss om de har lust, vi har aldrig köpt presenter "i deras namn" så att säga. Men i år fyndade Vilma på loppis, jag vet inte riktigt vad det är, men troligen en ljuslykta. När hon visade upp den för Wilma L så hade hon köpt en precis likadan, antagligen hade de köpt var sin del av ett par! Och eftersom Wilma L skulle ge sin till Riika i morsdagspresent, så blev även Vilma B:s omvandlad till detsamma!
Och idag har jag bryggt kaffe, bara till mig själv. Det är nog första gången! Så jag är kanske en riktig kaffedrickare nu. Kändes också vuxet på något sätt... Magnus är på övernattningsfirmafest i Sikfors utanför Piteå, så det hade inte blivit något kaffe om jag inte fixat det själv. Firmafestallergikern Helena är lycklig och tacksam över att Wika börjat ha firmafester utan oss respektive! :-)))) Vad ger firmafestallergi för vuxenpoäng? Antingen får jag ett par hundra vuxenpoäng och är mentalt 85 bast, eller också får jag minuspoäng och är typ 15. Lutar nog åt det förstnämnda ;-)

Inga kommentarer: