tisdag 17 juni 2008

Kaminen på plats...


Nu väntar vi bara på att sotaren ska komma och godkänna, sen är det klart för myyyyys! :-) Ser fram emot sköna kvällar framför brasan framåt höstkanten. Fast det är då faktiskt tillräckligt kallt på kvällarna för att det ska kännas motiverat att elda...
Iår skjutsade jag tjejerna till Cirkusskolan, och för att fördriva tiden (2 timmar) så lastade jag barnvagnen i bilen och gick en långpromenad på Hertsön. Måste säga att jag många gånger tänkt "Gud vilket trist område, hur kan man vilja bo här?" när jag passerat Hertsön och bara sett det från vägen. Men när man går eller cyklar genom området och tar sig tid att gå igenom kvarteren, då blir intrycket något helt annat! Mysiga och lummiga kvarter så långt ögat når. Jag gick ner till kolonilottsområdet också, dit brukar jag åka och ta en "inspirationspromenad" några gånger varje sommar. Jag brukar tänka att om de kan få plats med så mycket vackert på sina små minitomter så borde vi också kunna göra det. Fast studsmattan är ju ett aber i sammanhanget...*s*

Inga kommentarer: