måndag 2 juni 2008

Shit, det går undan nu!


I morse, när jag vände mig om några sekunder för att bädda sängen så hann Lia upp 2/3 av trappan till övervåningen! Förr har hon stönat och stånkat för varje trappsteg, så man har hunnit höra att något varit i görningen, nu klättrade hon bara tyst och målmedvetet. Jag lät henne klättra upp för resten av trappan också, när jag nu stod precis bakom henne, och det gick utan minsta felsteg. Eller felkryp då kanske ;-) Ja, det blir till att kolla trappgrinden hela tiden i fortsättningen, Matte, Vilma och deras kompisar har inte alltid så lätt för att komma ihåg att stänga den.

"Jag kan, jag vill, jag törs"

2 kommentarer:

Anonym sa...

välkomna in i klubben!!!
Ellen har i morse lärt sig krypa upp i soffan - så jag fick en otrevlig överraskning när jag kom in i vardagsrummet! Hon sprang på soffan.....

Anonym sa...

Hejsan därborta.
Tänk vad ungarna är sig lika,den där trappan har nog Lia haft ögonen på länge,det var ju samma sak med Vilma.
Nu gäller det att ni är på er vakt.
Det är roligt att följa Lias framgångar.
Häls.
Far-far och Sigrid