måndag 16 juni 2008

Ååååååhhhhh....



...jag är en så slarvig och glömsk klant-mamma! Om jag vore Vilma skulle jag reklamera mig! ;-) Jag glömde kalaset i söndags!!!! Var så inställd på cirkusskolan och att kamin-killen skulle komma sen, kalaset hade helt fallit ur min hjärna. Lyckligtvis kom ju Vilma ihåg det själv, men då de slutade cirkusskolan kl 12 på Hertsön och skulle vara på kalaset kl 13 i Sunderbyn så blev det naturligtvis panik när presenten inte var inslagen och bad-väskan inte packad! Jag var i stugan och Magnus visste inte var bikinin var. Nå, paketet kunde han ju fixa och jag speedade hem och letade upp de försvunna bikinibyxorna och susade vidare till kalaset. Min av stress avstängda hjärna kopplade inte att Vilma naturligtvis lämnat bikiniöverdelen hemma när hon inte hittade byxorna, så jag fick speeda hem en gång till och hämta den också! Fast allt löste sig till slut, och det hade nog funkat med baddräkten hon fick med sig också. Till mitt försvar kan jag ju säga att Vilma varit på typ en miljon kalas (känns det som) som jag kommit ihåg och fixat present och allting i god ordning, men man får bara inte missa kalas på det här sättet!




Lite imponerad måste jag säga att jag är av den här familjens kalas-fixande. Förra året hade de övernattningskalas för alla tjejer i hela klassen och nu var det kalas med "havs-tema", bjöds på grillspett med snäck-pasta och clownfisktårta och så var det bad på Grundet. Nu var ju alla kalasdeltagare 9-10 år, så det går ju rätt bra att vara på stranden med dem, men ändå!




Nu till trevligare saker... Kaminen är på plats och det behövs bara några små justeringar så kan vi premiärelda!




Och till sist... Det är vår bröllopsdag idag :-)) Sju år är det sen vi gifte oss. Något firande blir det dock inte, Magnus jobbar till 19 och sen blir det nog snabb middag och lite fix med kaminen, men vi får väl fira någon annan dag.

3 kommentarer:

Malin sa...

Grattis önskar vi

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Hej och grattis till 7 års dagen,hoppas att ni får flera fina år.Det känns skönt at5t veta att ni har det bra.
Hälsningar
Från
Owe och Sigrid