torsdag 12 juni 2008

Lias rum börjar ta form!








Nu är väggarna målade och det mesta är på plats. Tavlorna ska upp på väggen förståss, men annars börjar det bli färdigt! Den gula färgen blev bra, men den ser inte riktigt likadan ut på fotona som i verkligheten.

Jag är jättesugen på att måla fönsterkarmarna vita, men Magnus suckade så djupt när jag sa det att jag inte har fört det på tal något mer ;-) Själv är jag inte så bra på att måla, så man kanske inte ska ge sig på fönster det första man gör...*funderar*












Nu ska jag njuta av att Lias rum är relativt prylfritt och städat tills hon blir stor nog att stöka till det... Det dröjer väl inte så länge antar jag... Men övre trappgrinden är trasig så hon får nästan inte vara på övervåningen alls just nu. För att landa i verkligheten kan jag ju då visa ett dagsfärskt foto från Vilmas rum. Detta rum är enligt Vilmas begrepp "nystädat" (fast i ärlighetens namn så har jag slälv kastat in madrassen som ligger närmast i bild i hennes rum sen hon städade igår). Det blir allt till att fortsätta med "städningen" när hon kommer hem från skolan. Jag kollade aldrig när hon sa att hon städat klart igår...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilmas rum ser ut som ett helt normalt städat rum ;-)

Och kan jag måla fönster så kan du *ler*

Anonym sa...

Härliga bilder...nu blir jag sugen på att ta tag i vår tvättstuga, vårt kök och lite annat som jag har i tankarna ( men kanske inte riktigt sagt rakt ut till min man än...)