torsdag 19 juni 2008

Min morgon med en spindel!

Jag och tjejerna har sovit i lillstugan hos mommo&morfar i natt eftersom det ändå var fotboll på TV igårkväll. Idag ska ju Vilma ha uppvisning på cirkusskolan, så jag och Lia har åkt hem i förväg för att duscha och göra oss i ordning. Jag fick sällskap i duschen... Såg en skugga och tittade på glaset i duschväggen och där satt en spindel. Minst tre cm mellan tårna, grov och läbbig. "En sån där som har träskor på sig" som spindelfobikern Mattias W skulle ha uttryckt det. Eftersom jag inte ville befatta mig med den så valde jag en annan strategi. Jag höll stint ögonen på den för att se att den inte rörde sig mot mig och fortsatte duscha. Spindeln skruvade på sig av obehag när jag duschade bort schampot men satt snällt kvar på sin plats. När jag skulle skölja ur balsamet så halkade den till och rutschade ner på golvet, jag steppade lite därinne, men såg att den fick fotfäste och nu tyckte jag plötsligt lite synd om den. Jag avslutade duschandet snabbt och försökte titta efter vart den tagit vägen, men spindlar har en för just den här spindeln fatal överlevnadsstrategi - de drar ihop sig till en liten knort och försöker se ut som ett skräp. För denna spindel innebar det att den blev liten nog att slinka igenom ett hål i avloppssilen och försvann. Nu har den nog drunknat, stackaren! Undrar om den kommer att spöka för mig *rys*

Inga kommentarer: