torsdag 19 mars 2009

Vilma är klart piggare...

...och då börjar såklart jag och Magnus känna av lite förkylningssviter. Jag har ont någonstans mellan öron och bihålor, det är som om det onda flyttar omkring lite, och Magnus känner av bihålorna. För mig var det som om det knakade och brakade i bihålorna när jag gick och la mig igårkväll! Det har jag aldrig varit med om tidigare.
Men ingen av oss har feber i alla fall, så det blir nog inget allvarligt av det hela. Vad värre är för Magnus del så bröt han förmodligen ett revben när han skulle stila i slalombacken för några veckor sen. Det hade börjat läka, men så fick vi hem vår nya tvättmaskin (yes!!!) och den visade sig inte vara någon lek att få upp till badrummet på övervåningen. Jag tror att Magnus och killen som levererade tvättmaskinen vände halvvägs i trappan minst 4-5 gånger innan de gav upp och tvättmaskinskillen var tvungen att åka vidare. Med hjälp av en kompis fick Magnus till slut upp tvättmaskinen, men då hade han slitit upp revbensskadan på vägen.


Märks det att storasyster haft långtråkigt? ;)

3 kommentarer:

Anonym sa...

fan den väger 150 kg

Anonym sa...

Hejsan.
Skönt att Vilma är bättre,man måste stå på sig hos läkaren och klaga,dom vet ju inte hur man mår,man måste ju berätta.Det finns inget värre än när barn är sjuka.Skönt at det ordnar sig.Sigrid har kollat på datorn och det finns ett nässpray som heter Renässans som skall vara bra(receptfritt).Gå in och kolla på Första hjälpen för näsan.Prova.
Magnus skall inte vara Bror Duktig och hålla på att slita med en tvättmaskin,när man köper en så skall man kolla att dom kör hem den och rentav kopplar in den.Hur tror ni att vi "gamlingar"gör när vi köper hush.maskiner inte f-n sliter vi,det får säljaren sköta om
.Allt detta sagt i all välmening.

Ha en trevlig heelg
Önskar Owe och Sigrid

Malin sa...

Skönt att hör att hon mår bättre :)
Tilde väntar otåligt på att Vilma ska bli frisk så att vi kan leka....