onsdag 11 mars 2009

Ålderstigen middag!




Idag köpte jag en påse mix för Fransk fiskgratäng till middag, det blir ganska små portioner om det ska räcka till 4-5 personer, men jag hade ett vagt minne av att jag sett att vi hade en påse till i skafferiet. När jag kom hem så tänkte jag att påsen som låg i skafferiet såg lite omodern ut i designen, och med lite efterforskning så såg jag att den var... Tja.. Ganska gammal. Men jag tänkte "vad sjutton" luktade på innehållet och blandade innehållet i båda påsarna. Torrt pulver får man väl förhoppningsvis åtminstone inte matförgiftning av, och än mår vi bra. Eftersom det mest bara var kryddor i mixen så handlar bäst-före märkningen antagligen mest om att den tappar smaken, och den smakade precis som vanligt.






Vilma vägrade fisken, så efter att vi ätit visade jag henne mixpåsen som alltså var "bäst före" två år innan hon föddes... "Maammma! Vad kommer att hända med er!!!???" ylade hon förskräckt. Men som sagt, än mår vi bra.






Vilma har ont i öronen för första gången i sitt liv. Vårdcentralen ville inte ta emot henne, utan sa att vi skulle kurera med nässpray och Alvedon, så vi får väl se hur det går. Alvedon verkar ta bort smärtan ganska bra i alla fall.

Inga kommentarer: