tisdag 10 mars 2009

Pool i köket?

Lite nervösa hann vi bli... Jag satte på diskmaskinen vid 21-tiden igårkväll, och nästa gång jag kom in i köket var det oroväckande blött på golvet. Jag slet upp luckan för att se om bälgen var klämd på något sätt, men det var den ju inte. Harklade mig och upplyste försiktigt Magnus (som redan var en aning bedrövad av hockeymatchen på TV...) om läget. Och ja, sen fick han tillbringa resten av kvällen på alla fyra under diskbänken. Så kul man kan ha en vanlig måndagskväll! ;-)




Hursomhaver så verkar det inte ha hunnit uppstå några allvarligare vattenskador. Det var vattenslangen som blivit klämd och börjat läcka, men med hjälp av kupévärmare hade allting torkat upp i morse.




Vilma upplyste sådär i elfte timmen om att hon ska på uflykt med skolan idag och behövde heldagsmatsäck. Jippi, sa jag och började steka plättar... Varje gång tänker jag att "nästa gång" ska hon få en genomtänkt och näringsriktig matsäck, men idag blev det den vanliga nödlösningen. Mackor och några plättar som "mat-alibi". Men nästa gång... Om jag vet om uflykten åtminstone lite tidigare ;-)








1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå därborta.

Tur i oturen med diskmaskinen.Nu var det ju tur att ni var hemma.Man skall alltid stänga av vattnet till diskmaskinen efter användandet,åtminstone när man far bort.Fastän den är ny så kan slanghaveri hända.Kan ju vara nåt att tänka på ,eller?
Hälsar en ganska frisk Svärfar och en friskare Sigrid