måndag 9 mars 2009

Vilken natt...!


Känns som om man har sovit i tiominuterspass hela natten... :-P Lia har fortfarande lite feber i kroppen och det verkade som om hon hade ett antal myror där också. Hon småvaknade, gnällde och knorrade så många gånger att när hon vaknade ordentligt vid 1.30 trodde jag att det redan var morgon. Hon har hållit på att klättra upp och ner ur sin egen säng upp till Magnus, över Magnus till min sida, men nu satte hon sig mitt i sängen och när vi sa åt henne att lägga sig igen så sa hon bestämt "Nä-ä" Till slut la Magnus resolut ner henne i hennes egen säng och där låg hon och ylade tills hon somnade. Vid 3.30 vaknade hon ordentligt igen, skyndade sig ur sängen och sprang iväg ut ur sovrummet. Vi låg kvar och lyssnade vad hon hade för sig, och plötsligt kom hon tillbaka med ett glas som hon gav till mig. Sen sprang hon iväg igen, och kom tillbaka med ett mjölkpaket! Mjölken var kall, så det var inte ett paket som glömts framme, men troligen var kylen lite på glänt. Hon fick mjölk, drack och la sig igen, men en stund senare ville hon upp igen, tog mig i handen och drog mig till kylan - såg att den nu var ordentligt stängt och föll i förtvivlad gråt. Jag hällde upp ett rejält glas och hon drack som besatt, hällde i sig säkert tre deciliter i ett svep! Sen somnade vi om, och mjölken gjorde kanske susen för nu fick vi faktiskt sova från ca 04 till 5.45 då jag måste upp! *gäsp* Har sovit med henne som en liten ryggsäck på ryggen de sista timmarna.

Nå, förhoppningsvis är hon lite piggare idag, jag tror i alla fall febern är borta nu! Mormor har lovat att vara med henne under dagen, bara det tror jag att hon blir frisk av! :-)

Inga kommentarer: