lördag 21 mars 2009

En dag i solen...

Morfar njuter av solen




Så kom det äntligen en dag då det var sol, alla barnen var friska och jag var ledig från jobbet! :-) Jag kunde inte komma ut fort nog i morse! Vi packade och klädde oss snabbt och så tog vi Wilma L med oss och gick ner till stugan. Vår egen Vilma var som en kalv på grönbete, hade längtat både efter att få komma ut och efter att vara med Wilma L.
Efter en stund kom Wilma L:s mamma förbi på skoter och hämtade upp Vilmorna och åkte ut till Tomholmen.

Lia och jag tog också en tur ut till Tomholmen med "storpulkan" som jag själv åkt i när jag var liten. Mina föräldrar brukar säga att den pulkan var det mest effektiva sömnmedel som fanns, jag slocknade som en sten så fort de la mig i den, men Lia var lite svårare att få ihop ögonlocken på. Kan iofs bero på att skoterfrekvensen i området är ungefär 100% högre än när jag var i Lias ålder, så snart hon börjat somna till så vrålade någon skoter förbi och väckte henne! Men till slut så... Jag minns faktiskt själv när jag åkte i pulkan och ljuset när solen silade igenom det orangefärgade tyget som man drog över huvudet för att skydda ögonen.

Lia körde hårt med mormor som draghäst till sin vanliga pulka också, mormor fick aldrig sluta dra... Ja nog ser hon till att motionera sin omgivning ;-)


Vilma med Wilma L:s familj

2 kommentarer:

Malin sa...

vi körde förbi och vinkade - hoppas att ni såg oss :)

Helena sa...

Nej vi såg er inte, det var så många skotrar i farten, och så har man solen i ögonen när man är vid stugan så man känner typ aldrig igen de som vinkar från isen! Fast vi brukar vinka tillbaka ändå... ;)