söndag 1 mars 2009

Söndag - vilodag, jojo...

Denna dag har psykbrytet hängt i luften. Magnus jobbade, så jag och Lia tog mormor med oss för att uträtta några ärenden. Vi skulle åka till Blomsterlandet och köpa lite växter till fönstren och så skulle vi till Jysk för att köpa tyg till kökssoffan, och så slutligen på ICA Maxi och handla ingredienser till att baka inför Mattes födelsedag.







Blomsterlandet gick väl ganska bra, förutom att Lia hittade en intressant fontän med lösa småstenar. Fick i all fall med henne, och så åkte vi vidare till Jysk. Efter en stund bland tygbalar och trådrullar ledsnade Lia och ville inte alls sitta i vagnen mer. Jag släppte ner loss henne och vips var hon försvunnen. Jag sprang gång upp och gång ner i butiken, men ingen Lia! Då vände jag blicken utåt, och jajjamän - ute på parkeringen kom Lia gående in mot butiken igen, hand i hand med en snäll tant som meddelade att hon hittat henne på väg ut i trafiken. Hjärtsnörp!








Nerverna hade knappt hunnit landa när mobilen ringde mitt inne på ICA Maxi och en förtvivlat gråtande Vilma berättade att hon nog var bjuden på kalas idag, men inte visste när! Klockan var då ca 12.50 och jag tänkte att kalaset nog inte började förrän 13 i alla fall, så jag kastade mig mot bok- och pappersavdelningen och köpte inom en minut en nödlösningsfödelsedagspresent och körde hem i full fart och började försöka ringa Vilmas kompisar. Ingen svarade naturligtvis, för alla var ju på kalas... Kastade oss i bilen och körde hem till Fanny, som fyllde år - ingen hemma! Ringde återigen en av Vilmas kompisar, vars mamma svarade och kunde berätta att kalaset börjat redan 11.45, på bowlinghallen på Tuna! Vid det laget var klockan 13.15 och kalaset var slut 13.45, så vi gav upp och åkte hem. Vilma var förståss jätteledsen, men å andra sidan lärde hon sig kanske att hålla bättre reda på inbjudningskort och helst visa dem för oss i tid...

Sen har jag hunnit plantera blommorna jag köpt, baka en laddning muffins, måla ett antal bokstäver som ska upp på väggen i Lias rum, fixa fram mat, sätta igång en tvättmaskin och en diskmaskin och köra Vilma till dansen och under tiden hon dansade handla en gång till, på Kvantum den här gången (blev ju liksom lite avbruten förra gången jag handlade...) och sitter nu och försöker pusta ut lite...

Inga kommentarer: