söndag 15 mars 2009

Snön smälter! :-))


Idag har jag fått promenera åtminstone fläckvis på bar asfalt, det var länge sen. Däremot är det sjukt stora snöhögar, särskilt inne på vår innergård. Nåja, det är mer än en vår man tänkt "det här kommer ju ALDRIG att smälta bort" men förr eller senare så...

Igår handlade jag ensam med Lia, det gick inte sådär överdrivet bra. Vi promenerade till Gammelstad, ca 4 km, och hon var vaken hela vägen, så när vi kom fram till ICA var hon redan less på att sitta i vagnen. På ICA är plockgodisdisken naturligtvis strategiskt placerad mitt mellan mjölkprodukter och charkprodukter. Jag trixade med vagnen och drog den baklänges med suffletten uppfälld för att hon inte skulle se godiset, men det funkade ju bara en stund. När hon väl spanat in godiset fanns det ingen återvändo, till slut ringde jag lätt desperat efter Magnus. Hur får ensamstående småbarnsföräldrar överhuvudtaget hem mat?! Det hade väl iofs funkat att spänna fast henne i vagnen och hålla för öronen, men det kändes ju inte så lockande.

Men på't igen! Idag har Magnus och Matte varit till Umeå för en basketmatch, och Vilma var fortfarande lite för klen för att jag skulle vilja ta henne med, så jag bet ihop och åkte till ICA Maxi för att veckohandla. Det gick klart bättre den här gången, hon blev visserligen less efter halva tiden nu också, men då vände jag på kundvagnen och körde den bakvänd så att hon åkte framåtvänd längst "fram" och det räckte för att roa henne tills jag handlat färdigt! :-) Efter slutfört uppdrag sitter jag nu och tittar på något program på tv 4 om familjer som har hur många barn som helst. Just nu är en tiobarnsmamma med sina fem yngsta hos tandläkaren, och jag är bara såååå imponerad över att hon lyckats behålla sitt förstånd! :-)

Inga kommentarer: