torsdag 5 mars 2009

Bloggtorka...

Den här veckan har jag konstaterat att jag inte haft någonting alls att skriva om! På kvällarna har jag bakat till Mattes födelsedag på lördag och på jobbet har det inte heller hänt något alls utöver det vanliga. Eller jo, igår hade vi ett stormöte om sammanslagningen med Örnäsets församling och det är alltid lika jobbigt, man blir påmind om att det inte är så säkert att ens jobb finns kvar efter 1/1 2011 :-( Jag har trivts enormt bra på denna arbetsplats och var på något sätt inställd på att arbeta kvar tills pensioneringen, men nu verkar det inte se ut på det sättet.

Redan till jul ifjol blev jag ju varslad på halvtid, men då trodde jag att jag skulle "få tillbaka" de varslade 50% när en kvinna på Örnäset skulle gå i pension, men hon har valt att arbeta kvar efter pensioneringen. Pga andra sjukskrivningar så har varslet förlängts, och kanske får jag vikariera kvar på den halva jag blir uppsagd ifrån, men det känns ju ändå inte så roligt när jag en gång varit tillsvidareanställd. Och sen vid sammanslagningen vet man ju inte alls hur det blir...

Har börjat titta på Arbetsförmedlingens platsbank i alla fall, och det finns väl några vikariat ute som jag skulle ha kunnat söka. Men så länge jag har en fot kvar på min nuvarande arbetsplats så börjar jag ju inte söka vikariat någon annanstans, jag vill ju helst av allt jobba kvar! Allt det här suger energi ur mig känner jag... :-( Några dagar efter varje informationsmöte är jag liksom utan kraft och ork.

4 kommentarer:

karo sa...

Usch, sånt där kan verkligen suga musten ur en! :-(

Anonym sa...

Känner igen det. :-( Men du - det löser sig alltid på något sätt. Under tiden skickar jag över lite ny ork till dig.

Anonym sa...

Ville bara säga hej.Jag har tittat runt lite grann

Anonym sa...

Hörrö gullet,kanske arbetslös om 2 år??? Öhh är du inte liite vääl negativ nu va?