torsdag 6 november 2008

Vinter


Nu börjar det kännas som riktig vinter vissa morgnar! Inget riktigt snötäcke har vi sett ännu, men det kommer nog vilken dag som helst. När jag var liten fick jag "första riktiga snön" i födelsedagspresent vid ett par tillfällen, numera ligger den snö som kommer såpass tidigt sällan kvar. Jag känner alltid att humöret lyfter flera grader när snön kommer, jag har verkligen svårt för surmörkret i oktober-november. Det blir en annan luft, med en helt annan lukt och barnen är för övrigt renare när de kommer in när marken är ordentligt täckt av snö *s* Lia minns väl inte mycket av förra årets snö, ska bli kul att se hur hon reagerar!


En annan sak som ska bli intressant att se hur hon reagerar på, det är alla adventsprydnader som snart ska åka fram. För att inte tala om gran... Hittar henne väl i grantoppen! Jag längtar efter att få ta fram adventsljusstakar, röda gardiner och mys, mys, mys! :)))


Inga kommentarer: