fredag 28 november 2008

Pyntat och klart!


Det tog precis hela kvällen, jag satte igång direkt efter att vi hade ätit och höll på till klockan var närmare 23, ändå är jag inte färdig. Det som tar tid är att stryka allting, det är sex fönster som jag byter gardiner i plus ett stort draperi i hallen. Iofs är det mest panelgardiner (denna för oss som hatar att stryka gudomliga uppfinning) men det tar ändå sin lilla tid.




Varje år glömmer jag vilka saker jag köpt förra julen, i år bestod den glada överraskningen i två par gardiner och en fönsterstjärna! :) Tyvärr hade stjärnan alldeles för kort sladd, varför stämmer sladdarnas längd aldrig med fönstrens bredd? För något år sen ägnade jag en massa tid åt att leta ett par gardiner som jag tänkt köpa året innan, men eftersom det hela bara stannat vid tanken så hittade jag dem aldrig. Muttrade över de bortslarvade gardinerna ända tills jag hittade ett foto från förra året, där ett par helt andra julgardiner syntes tydligt!




Förr, när jag bodde själv i en liten tvåa, då ägande jag först hela kvällen åt att städa lägenheten jättenoga, sen hängde jag gardiner och tog fram belysningar. Jag minns hur nöjd man kände sig efteråt... Nu finns det inte en chans att hinna städa lika noggrant innan, man får blunda lite och tänka på att det avslöjande dagsljuset mest bara lyser med sin frånvaro ett bra tag till. Å andra sidan, då var det ju nästan bara jag själv som fick njuta av julmyset, nu är det fyra till som myser med mig, och det är inte det sämsta :))
Fotot föreställer tyvärr inte vårt hus om nu någon till äventyrs skulle tro det!








Inga kommentarer: