tisdag 11 november 2008

Dagens prövning...

Idag har vi varit och handlat på oss badgrejor. Vilma fick sitt hett efterlängtade cyklop och Matte behövde nya badbyxor. Badbyxor måste gå nedanför knäna, det är tydligen jätteviktigt. Matte hade nog helst sett att bara han och jag åkte, men en efter en av den övriga familjen hakade på till Mattes förtvivlan ;) Vi fyllde Team Sportia som en skränande måsflock!


Sen skulle vi handla mat också, och då var vi rätt så trötta allihopa och ville bara hem. Vid såna tillfällen kan Vilma lätt driva vem som helst till vansinne. Hon bara måste tala om sådär var tredje minut att vi lovat att köpa glass (och jag hade faktiskt aldrig sagt att vi skulle köpa den just idag) och att det absolut skulle vara Magnum Mayan Mystica. Om jag fått en krona för varje gång jag hört ordet glass idag... Hon är en mästare på att argumentera, det måste jag ju samtidigt ge henne viss credit för, men på ICA Maxi på kvällen efter en dag på jobbet funderar man seriöst på att kedja fast henne där man hämtat kundvagnen medan man handlar.


Lia i sin tur gillar att testa hur höga ljud hon egentligen kan få fram. Hon vill åka i "bil-vagnen" och de där vagnarna är tunga som stryk så det går inte precis fort när man försöker manövrera sig genom affären. Lia tjuter som ett bättre brandlarm när det går för sakta. Tur brorsan var med, han är nog den enda som har tålamod att skjutsa henne! :) Han fick bryta loss henne från ratten med våld när vi handlat färdigt! Vilt tjutande. Ja Lia alltså, inte Matte. Undrar om de snart portar oss på Storhedens affärer ;)



Ser lika trött ut som jag känner mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag föreslog en bikini inne på intersport åt Matte och möttes med en "If look Could kill" blick som skulle fått Hulken att krympa till en Smurf:) .Haha Matte tycker INTE om att pappa följer med och shoppar.Men som sagt det är inte så svårt att få han att skämmas, så hur ska man kunna låta bli:)
Sedan så föreslog jag e till bikini med tillhörande topp och då hotade han med att gå hem.

Helena sa...

Gud vad det är fridfullt när jag och Matte shoppar själva...