torsdag 13 november 2008

Fick en rolig present med mailen...

En kompis från högstadiet hade plockat ihop ett musikbibliotek på Last-fm med låtar som påminde henne om mig.

Där fanns gamla godbitar som jag kommer ihåg, Noice självklart, X-models, Snowstorm, Magnus Uggla (det var sååå länge sen jag hörde "Mälarö kyrka"), Men at work "Down under", Eddie Meduza, Kiss, Iron Maiden, AC/DC och skoldiscotryckarhiten "Je't aime moi non plus",
men också sånt jag inte kom ihåg. Undrar om det finns någon i hela världen utom hon som kommer ihåg gruppen "Isterband" med monsterhiten "Johan och jag" och "Mina röda skor". När jag hörde dem så kom jag ju faktiskt också ihåg dem och ja, man var finsmakare redan då ;) Sen några märkligre val, som jag iofs förstår eftersom jag vagt minns historien bakom. Bernt Dahlbäck har jag dock ännu inte klurat ut vad jag har för koppling till. Vet inte om jag vill veta! :)

Måste säga att det tog väldigt lång tid innan poletten ramlade ner beträffande gruppen "Ottawan". Jag tänkte att dem har jag aldrig hört talas om och kan omöjligt ha någon koppling till, men så öppnade jag filen och ut strömmade skön musik. Eller musik i alla fall ;-) Och då mindes jag ju! På första discot i sjuan var det en kille i åttan som jag hört talas om var väldigt intresserad av mig, och intresset var absolut inte det allra minsta besvarat. För att tala klarspråk så tyckte jag att han var århundradets tönt. Det insåg nog hans kompisar också att jag tyckte, men de uppmuntrade honom ivrigt att stöta på mig (ungar kan vara grymma...) och jag höll väl på att dö när han skuttade runt mig, vilt viftande till "Hans up" med just Ottawan.

http://www.youtube.com/watch?v=fhsaoQOYNAQ

för den som vill lyssna! Jag ryser fortfarande...*s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

För jag älskar far och mor och mina röda skor!
Jodå, den minns jag ;-)

Anonym sa...

Hej jag vill få tag i låten Mina röda skor. Kan ngn hjälpa mig hur jag ska gå tillväga? Testade bli medlem på last.fm nu, men det verkar inte fungera ändå. Vet inte om låten ligger kvar? Har du kvar den?