lördag 29 november 2008

Ajajajaj...








Jag gillar levande ljus, fast under den här hösten har vi mest hållit oss till hängande ljuslyktor - utom räckhåll för familjens yngsta, men lite adventsljus vill man ju ha. Jag insåg för länge sen att vår höga adventsljusstake för långa adventsljus inte skulle vara att tänka på så jag skaffade oss en ljusstake för fyra värmeljus. Den är något bättre ur säkerhetssynpunkt, dock bara mariginellt bättre, så den får inte vara tänd så långa stunder i taget.

På tal om eldsvådor, så har jag just gjort upp eld i kaminen i väntan på mina slalomåkare ska komma hem. Och varje gång jag gör det så förundras jag över att hus faktiskt kan brinna ner, bara för att någon glömt ett stearinljus när det kan vara hur svårt som helst att få elden att ta sig i en kamin!

Inga kommentarer: