torsdag 27 november 2008

Nuuuu!


...får man snart julpynta! Jag tycker att det är så roligt. Mysiga färger och mysiga lampor och ljus, och inte minst alla ljus som man ser hos alla andra och som lyser upp t ex min väg till jobbet. Men jag är en sträng "julpolis" som inte godkänner vad som helst minsann! Vår granne har satt upp en ilsket snor-gulgrön ljusslinga som jag funderar på ett attentat mot ;) Ifjol hade grannarna mittemot en enormt ljusstark blå slinga som gjorde att jag hela julen hoppade till för att jag fick för mig att det stod en ambulans på gården!
Sen kan jag dessutom störa mig på fönsterdekorationer som är osymmetriska, tex om om ett hus (en villa alltså, i hyreshus spelar det oftast mindre roll eftersom det är så blandad belysning i fönstren) har parallella fönster som är lika stora, och så har man satt adventsljusstakar som är olika mycket vinklade i de fönstren. Eller en stjärna i mässing i ena fönstret och i koppar i det andra. Ett annat irritationsmoment är om man har en stjärna och en vinklad adventsljusstake i samma fönter och spetsarna inte pekar mot varandra utan lite "omlott" så att säga.


Ja, jag har det jobbigt under advent jag! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast de parallella fönstren kan ju vara i olika rum inuti huset. *protesterar*

*S*

Helena sa...

Jo, men det ser ändå konstigt ut utifrån! Det stör julpolisens öga! ;)