söndag 2 november 2008

Sista vampyren...


...som kom förbi och hälsade på oss i lördagskväll såg ut såhär. Jag tyckte hon såg ganska söt och snäll ut! Röda gummistövlar hade hon också, och inte såg hon ut att lida fast vi hade både vitlöksbröd och vitlökssmör på bordet.
Vi åt middag med Peter, B-M, Linus och Johanna, och det blev inte någon finare bjudning den här gången heller. Lätt kaos, en Lia som slet i bordsduken, bortglömda vitlöksbröd och bortglömda servetter fick gästerna stå ut med. Undrar om de någonsin kommer tillbaka frivilligt ;)
Idag har jag, Magnus och Lia tagit en riktig långpromenad. Och då menar jag verkligen en riktig långpromenad. Vi ställde bilen på Ormberget och skulle gå mot Kronan och tillbaka genom skogen. "Det är jättenära, vi var här jämt med mopederna" sa Magnus. Och det var väl just det, det kändes säkert nära när man körde samma sträcka med moped, men att gå blev liksom lite längre. Ändå tvärvägrade jag att gå med på några som helst försök att hitta genvägar, för jag litar inte på att Magnus minne när det gäller genvägar i skogen. Har blivit en rejäl omväg vid något tillfälle vill jag minnas... 13 000 steg stod Magnus stegräknare på när vi kom tillbaka till bilen, och då har nog jag fått gå några till.
På hemvägen tog vi en sväng förbi Statoil och tvättade bilen, och det gillade inte Lia. Hon skrek i högan sky när borstarna vispade mot bilens rutor. Det var betydligt läskigare än alla små gastar och vampyrer som besökt oss de senaste dagarna!
Och Vilma hon är sjuk hon :( Jag ringde hem och kollade läget under vår skogspromenad och då lät hon riktigt pigg. Men när vi kom hem visade termometern på över 38°, så hon får vara hemma med pappa och Lia imorgon.

Inga kommentarer: