söndag 23 november 2008

Mörkrädd!

Jaha, Magnus är på firmafest, Matte spelar wow hos Linus, Vilma sover hos Linda och vad gör jag då? Låter TV:n stå på medan den visar en läbbig exorcism-film . Jag såg den inte ens aktivt, bara några korta stunder och så hörde jag skriken och väsandena från TV:n medan jag nattade Lia (vilket tog en mindre evighet ikväll eftersom hon sovit middag mellan 15-16.30...) men det räckte. Särskilt eftersom jag dessutom sen har suttit och läst om gamla mordfall på Svenska Mord. Gissa varför jag sitter här och knattrar på datorn istället för att gå och lägga mig... Jajjamän, mörkrädd! Jättemörkrädd! Varför kan jag aldrig lära mig?! Varför läser jag inte en rar och oförarglig kärleksroman när jag vet att jag kommer att vara ensam hemma!? "Är huvudet dumt får kroppen lida" brukar man väl säga, men i det här fallet kanske det blir "är huvudet dumt får huvudet lida" Eller nåt.

Inga kommentarer: