fredag 19 september 2008

Tvättmaskinen...

Superfräscht, verkligen...
...är inte kompis med oss längre. Den tar in för mycket vatten och läcker sen ut samma vatten över hela badrumsgolvet. Den detaljen fick Magnus ordning på, men då slutade den å andra sidan att centrifugera. Och oj förresten, vad fräscht det var under tvättmaskinen när man började flytta på den....NOT!

Magnus är ju en glad "gör-det-självare" men jag har inte känt mig så överlycklig över tanken på att han ska pilla i tvättmaskinen med strömmen påslagen. Har suttit på jobbet och sett framför mig hur han ligger och krampar på badrumsgolvet efter en våldsam elstöt (och att Lia sen går fram och tar i honom...).

Den här tvättmaskinen har nästan aldrig velat vara kompis med oss när jag tänker efter. Jag vet inte riktigt hur gammal den är, har för mig att vi bytte i samband med att vi gifte oss och i så fall är den ju sju år. Bra har den hursomhelst aldrig fungerat, riktigt. Magnus, som från början tyckte att vi skulle satsa på något dyrt kvalitetsmärke typ Miele har fått väldigt mycket vatten på sin kvarn genom åren :-/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan
Magnus borde fatta att han inte skall pilla någonstans,där det finns ström.Det är lätt hänt,det som inte får hända.

Far-far

Malin sa...

Nu har vi löst vårt maskin problem - vi beställde en ny idag!!!
Jag är less på att dra omkring med tvättpåsar....