söndag 28 september 2008

En dag med avancerad logistik...

Ibland blir det bara sådär... Alla i familjen ska på olika saker och hämtas och skjutsas och allt ska samordnas. Mobilen brukar vara bra att ha i såna lägen...





Matte hade basketcup i Arcushallen. Match kl 9 och kl 11 som vi visste om. Vilma skulle på familjegudstjänst med sina faddrar och deras småtjejer, men blev lyckligtvis hämtad och hemskjutsad. Magnus skulle jobba 11-15 och jag och Lia skulle äta palt hos mommo kl 12.30. Planen var att jag skulle skjutsa Magnus till jobbet, åka vidare till Arcus och titta på Mattes match och sen ta hem honom och hinna i god tid till mommo. Planen gick i stöpet i o m att jag strax efter 12 fick veta att Matte hade en match till, kl 14, och behövde få mat i sig innan dess. Det blev ett snabbt rejs till ICA Maxi för att hämta ut pengar och sen tillbaka med Matte till Arcus och så tillbaka åt andra hållet till mommo. Kl 12.32 klev vi in genom deras ytterdörr!






Hade ju tänkt mig att kunna meddela Vilma var jag höll hus, och det kändes extra angeläget när jag dessutom blivit försenad, men det visade sig att Lia, som mutats med min mobil för att hålla sig lugn under Mattes match, även hade passat på att slå av den! Och jag hade naturligtvis inte en susning om vad PIN-koden kunde tänkas vara! Det gick dock ingen nöd på Vilma, och när jag till slut fick tag på henne så ville hon inte alls hem utan stannade i flera timmar till hos Tilde och Ellen.






Sista passet för dagen blev en familjegudstjänst kl 18 i Mjölkuddskyrkan med Matte och hans kompis David. Jag har tänkt att vi ska vara ute i god tid med att gå på gudstjänster inför konfirmationen, så att vi har möjlighet att välja lite lättsammare gudstjänster. Det var jättespännande att se hur de skulle reagera, för Matte är inte särskilt van kyrkobesökare. Det här var en riktigt småbarnsanpassad gudstjänst med babysång och "bönestationer" där man kunde skriva eller rita, tända ljus osv. Matte och David deltog till min förvåning självmant och betyget "vi tar fler såna här gudstjänster, det var nästan kul" får nog tolkas som ett väldigt gott betyg för att komma ifrån en tonåring, jag ska absolut framföra till mina arbetkamrater som planerat och genomfört gudstjänsten! :) Matte tyckte att vi borde ha haft Lia med, men det får bli nästa gång. För min del räckte det med att ha haft henne med på basketen...



Mjölkuddskyrkan


1 kommentar:

Anonym sa...

snacka om fullt upp.