fredag 26 september 2008

Host, host igen...

Igår tilltog Lias förkylning igen! Ska det aldrig ge sig? Nu har hon varit förkyld nästan sammanhängande i en månad. I natt har hon hostat och hostat, så ingen av oss har fått sova särskilt bra och det känns, nu när jag sitter här på jobbet.

Jag är så dålig på att skilja olika sorters hostor åt, jag vet aldrig vilken sorts hostmedicin som är den rätta, men jag får väl ta mig en tur till apoteket idag och höra om de har några goda råd!

Vilma har haft träningsläger med lillasyster, hon tyckte att det gick familjäran för när att Lia inte kunde säga Ellen, när Ellen kunde säga Lia. Så hon skanderade "Ellen-Ellen-Ellen-Ellen" tills mor och far i huset höll på att få ett bryt, och till sist formade Lia ett "Ell-lllen"! Fast några gången liknade det mest "Lelle"

Inga kommentarer: