fredag 5 september 2008

Fullt upp nu...








Första veckan blev en rivstart... Nu hoppas jag på att allt ska lugna ner sig lite snart. Igår planerade vi kalas tillsammans med Wilma L:s föräldrar Riika och Stefan, och sen åkte jag och Vilma och handlade allt som behövdes. Vi var färdiga precis när de började ropa i högtalarna att ICA Maxi stängde... Då var Vilma så trött att hon nästan raglade ut ur affären och bara längtade efter att få kasta sig i sängen. Det är inte ofta... Men hon är inte riktigt frisk än, har ingen ork alls! :(

Ikväll ska Vilmorna på kalas hos Rebecka, och jag fick uppdraget att fixa en födelsedagspresent - vilket jag naturligtvis fixade i sista momangen på lunchen igår... Eftersom Vilma var i skolan så kunde jag ju inte kolla, men jag var helt säker på att Rebecka har hål i öronen, men när jag väl fick tag på Vilma så visste ju hon att så inte var fallet. Så det blev en ny panikrunda runt stan idag! Men nu tror jag att allt är fixat inför helgen... Längtar tills kalaset är över på lördag, då ska jag slänga mig i soffan med Vilmisen och någon av de nostalgifilmer vi just fått hem från Ginza :))) "Fame", "Flashdance", "Pretty in pink" och "Footloose", tema 80-tal alltså!




2 kommentarer:

Malin sa...

Blev det nån film i går??
Jag längtar tills Tilde och Ellen blir så stora att man kan se tjejfilmer med dem....:)))

Helena sa...

Jodå, vi började se Fame men den tyckte de var tråkig (för mycket prat) så vi bytte till Flashdance och den gick hem bättre. Men de är i minsta laget ännu märkte jag, det måste vara mer komedi än drama om det ska gå hem! Fame får vänta i en låda ett par år... "13 snart 30" gillade Vilma också.