söndag 14 september 2008

Oroliga föräldrar!

Kvällstrött Vilmis, ny erfarenhet för mamma och pappa...
Igår kväll kom Vilma in vid 22-tiden och sa att hon var jättetrött. Det är iofs inte världsunikt, för ibland kan hon säga så för att man ska bre mackor åt henne på kvällskvisten eller något annat hon vill ha hjälp med som hon egentligen klarar själv. Men vid 22.30 så sa hon "äh, jag går och lägger mig" och så gick hon uppför trappan och försvann. Jag skruvade lite på mig en stund, sen sa jag till Magnus "jag blev lite orolig" och det blev tydligen han också, för han gick upp till henne och kollade läget. Han kom ner och sa att det inte hänt något eller så, hon var bara jättetrött och ville ligga och lyssna på Narnia en stund. Men ändå, jag låg en lång stund och väntade på att hon skulle ropa eller komma ner och säga att hon blivit sjuk eller så, men nu är det morgon och hon har fortfarande inte hörts av, så det var nog inget allvarligt i alla fall. Men att Vilma går och lägger sig innan vi ens nämnt att det börjar vara dags, det är vi inte vana vid! Kanske blev hon trots allt lite störd av LAN:arna på övervåningen natten innan, även om hon sov till 11.30 igår förmiddag.


Idag får de inte riktigt lika lång sovmorgon, vi ska på konfirmationsupptakt i Nederluleå kyrka som startar med gudstjänst kl 11 idag.

Inga kommentarer: