måndag 8 september 2008

En ovan syn!


Lia har ätit dåligt i över en vecka, snorig och hostig som hon är så smakar väl ingenting särskilt gott. Nu ikväll tänkte jag att jag testar väl med välling i nappflaska, det var liksom ett sista lätt desperat drag, för det har hon aldrig någonsin velat äta tidigare. Men nu drog hon plötsligt i sig en hel flaska välling! Förra hösten kämpade jag hårt för att få henne att äta välling, jag ville gärna ha något alternativ till amningen, särskilt mot slutet när hon inte höll sig mätt på bröstmjölken så länge. Men inte då...




Nu ska det ju inte få bli någon vana när hon är såhär stor, men det var samtidigt skönt att hon fick någonting i magen just nu när hon är lite småsjuk.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vi tycker det är otroligt skönt att Ellen somnar med vällingen - inte samma jobb att söva henne som det var med storasyster!!! Jag vet att det råder delade meningar om man ska och inte ska låta dem somna med flaskan men bara föräldrarna är glada resonerar jag - i alla fall till en viss ålder!!!
Hoppas att Lia snart mår bättre - jag har haft "blåsor" på tungan i snart 2 veckor och det är många som har samma sak just nu har jag hört. Svårt när de inte kan säga vart det gör ont. Tror att Ellen har samma sak.

Helena sa...

Lia är bara lite småkrasslig nu, men det vill ändå inte gå över riktigt. Långdragen förkylning, verkligen :( Det har tagit evigheter för Vilma att bli frisk också.