söndag 31 maj 2009

Sommardag...



I natt har vi premiärsovit i stugan, så nu är sommaren officiellt här! Det blev lite hastigt bestämt igår efter att vi ätit middag, Vilma var sugen men eftersom hon just då var väldigt sur på Magnus (varför har vi nog allihop glömt...) så skulle han först inte få följa med, men sen fick han nådigt tillstånd. Fyra personer är nog egentligen två för många i vår lilla sovstuga, men det är samtidigt mysigt! Jag sov i alla fall jättegott när vi äntligen fått igen ögonlocken på Lia, som slocknat i hallen vid 17-tiden på eftermiddagen och var pigg som en lärka till bortåt 23... När jag vaknade hade jag ingen klocka, och eftersom det verkligen är ljust dygnet runt just nu så hade jag inte en susning om det var morgon eller mitt i natten! Men när jag hört att grannarnas lille sonson var uppe och kvittrade så förstod jag att det var morgon på riktigt och klev upp tillsammans med Lia som också bestämt sig för att det var morgon!

Först någon timme senare upptäckte jag att vår bil var borta, och när jag kikade in i sovstugan så låg det ingen Magnus där! Han hade mitt i natten kommit på hur han skulle göra med parabolen, och åkt hem och skruvat i den. Verkar nästan som om han är på väg att få det att fungera också, så man kanske får sina bästa snilleblixtar sådär på natten, och måste man ju agera medan man minns vad snilleblixten gick ut på. I alla fall om man heter Magnus! ;-)

Resten av dagen har vi ägnat åt lite av varje. Vilma har varit på ett kalas som räckte i hela fyra timmar, Matte har kommit hem från konfirmationsläger i Munkviken och Magnus har fortsatt att skruva i parabolen. Är rädd att han börjar bli lite besatt... Men en promenad hann vi med, och det kändes som en riktig kraftansträngning i värmen :-)) Precis när vi ätit middag färdigt så ropade Vilma "var är Lia?" och jag kom snabbt på fötter. Hade inte ens märkt att hon smitit ut genom dörren, och efter att ha sprungit runt alla ställen inne på gården där jag kunnat tänka mig att hon kunde vara, så hittade jag henne ute på parkeringen! Vart hon var på väg har vi inte riktigt rett ut ännu...

2 kommentarer:

Malin sa...

Kanske till EL LEN!!???

Helena sa...

Inte omöjligt. Mormor är nog också ett hett tips...