söndag 17 maj 2009

Knäppungar!!!



När Lia skulle sova middag så satte vi henne i vagnen och tog en långpromenad, och Vilma hängde med på cykel. Någon middagsslummer kunde vi ju bara drömma om... Vi hamnade på Grundet och Vilma ville pröva vattentemperaturen, och lillsyrran hängde förståss med! Vilma påstod att det var jättevarmt och ville bada ordentligt, men jag frågade om hon var riktigt klok och upplyste henne om att jag sett ett isflak mot strandkanten lite längre bort. Vilma svarade sorglöst att i så fall var det nog ett särskilt varmt isflak i så fall!


Höll knappt på att få upp dem ur vattnet i alla fall... Lia fick bara prova en liten, liten stund och det var hon inte helt nöjd med!

Efter badet tog vi en sväng förbi mormor och morfar som flyttat ner till stugan för sommaren! :-) Mormor sa till Lia "hör du hur fåglarna sjunger?" Lia svarade: "Bä bä vita lamm"

4 kommentarer:

Malin sa...

brrrr
men jag badar ju i och för sig inte i juli heller ;)h

Far-far sa...

Hejsan.Skönt med sol och värme.Dragningen till vatten och bad har flickorna fått från Far och Far-far.

Soliga hälsningar från

Far-far och Sigrid

Helena sa...

Hmm... Jag skulle nog ha velat se farfar doppa sig igår! ;-)

karo sa...

Mitt badrekord är 10/5 på Storsand, 1981 tror jag det var. När jag sprang i vattnet mot land halkade jag på ett... just det, ett isflak. :-)