söndag 3 maj 2009

En rolig dag...


...men intensiv! Som vanligt höll jag på att säga... Min pappa fyller år idag, men får ju numera lite konkurrens i firandet av sitt yngsta barnbarn! Hade hon kommit tre timmar tidigare hade de delat födelsedag, men nu har de i alla fall varsin. Hursomhelst så bjöd vi Lias mer jämnåriga kompisar på ett litet glasskalas mitt på dagen (glömde ställa fram en del av det jag handlat, men jag tror nog alla fick tillräckligt med socker ;-), och på eftermiddagen var mina föräldrar bortbjudna, så de bjöd in oss på frukost istället! Vilken strålande idé, jag älskar hotellfrukostar och den frukost som mamma dukade upp klådde de flesta jag upplevt! :-)))

Efter att vi fikat med Tilde&Ellen, Emma&Lisa och deras föräldrar så satte jag Lia i vagnen och följde med Sylvia en bit på vägen hem, och sen var det bara att snabba på tillbaka för att hinna ta Vilma till dansen. Det börjar dra ihop sig mot uppvisning för dansgrupperna på Luleå rytmik&balett och vi har tidigare en uppmaning om att skaffa gröna t-shirts/linnen eftersom tjejerna i Vilmas grupp ska gestalta "Avundsjuka". Det var lätt som en plätt, jag hittade ett på HM för 59,- som hon var jättenöjd med, men nu var det nya bud - nu skulle vi skaffa gröna leggings, och det är inte alls lika enkelt att hitta!

Nej, bilden föreställer inte Lias födelsedagstårta! ;-) Någon gång i livet ska jag lära mig att dekorera tårtor snyggt... Samtidigt som jag lär mig sjunga rent och sy raka sömmar!

Inga kommentarer: