tisdag 12 maj 2009

Dans för hela slanten, men lite surt också...


I morse insåg Vilma plötsligt och brutalt att hon kommer att vara tvungen att gå på fritids ett antal veckor i sommar. De två senaste åren har jag ju varit föräldraledig, men i år har vi ju bara vanlig semester även om vi "saxar" lite. Hon klarar sig egentligen ganska bra ensam hemma, men jag vill inte ha henne drällande runt hela dagar i flera veckor och så litar jag inte på att hon äter ordentligt om hon ska fixa den biten själv, även om vi förbereder mat åt henne. Så det är bara att bita i det sura äpplet och knalla iväg till Fritidsklubben! Fast jag tror att det är ganska OK att gå på fritids på sommaren, de verkar ändå ha ganska kul. Och så vill jag ju minnas att det var en viss ung dam som tjatade sig till att få börja på fritids när vi började jobba i vintras - för på eftermiddagarna efter vanliga skoldar tycker vi nog egentligen inte att hon behöver vara där.

Resten av denna vecka går i dansens tecken. Imorgon är det genrep för Vilmas dansuppvisning, och sen är det raka spåret tillbaka till skolan och föräldraredovisning som egentligen börjar precis när dansen slutar. Magnus åker till Riksgränsen, en resa som egentligen skulle ha blivit av förra helgen. Torsdag ska jag följa med till Kalix på prostvisitation och Vilma har skoluppvisning med dansen. Tack till snälla mor- och farföräldrar som hjälper till med logistiken! :-)))

Inga kommentarer: