tisdag 5 maj 2009

Det kostar på att fylla två...





Idag när jag hämtade Lia på dagis berättade de att hon varit omöjlig att få att somna... Dagisfröken hade legat bredvid henne i 45 minuter men hon hade bara sjungit och räknat upp dagiskompisarnas namn och tvillrat på, så till slut var det bara att ge upp. Så när dagen väl var slut var hon ganska trött... Och när hon fick se mig så var det som om hon kom på det själv också. Vi hann knappt in genom dörren förrän hon la sig raklång på golvet och somnade! När hon vaknade var humöret ganska visset, det hjälpte inte ens att vi hade huset fullt av mormor&morfar, farfar&Sigrid som uppvaktade med presenter och tårta på bordet!

Lite bröllopsfeber har vi fått härhemma... Ett av de läckraste inbjudningskort jag sett damp ner i brevlådan! Vi är bjudna på bröllop i augusti, och genast började Vilma planera vad hon skulle ha på sig... "Jag vill ha en ny klänning, och den ska vara den vackraste jag någonsin haft och den ska vara rosa!". Lyckligtvis sprang jag på en sån klänning på lunchen, dessutom till det högst rimliga priset av 199,- Nu provsnurrar hon i klänningen för att se hur kjolen fladdrar. Har försökt fota inbjudningskortet, men det får inte full rättvisa eftersom förseglingen av ståltråd och pärlor är borttagen och man ser inte hur vackert papperet är!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vem är det som ska gifta sig?
Lia surrade på om Ellen när jag kom in på dagis på em.

Helena sa...

Wilma L:s mamma och pappa! De satsar på att även barnen ska ha kul, det kommer att vara speciella aktiviteter för dem, så jag tror att det blir en kväll som Vilma aldrig glömmer! :-)