torsdag 7 maj 2009

Konfirmationsinfo...

Igår var jag på en infoträff om Mattes konfirmation. Lite fundersam blev jag hur vi ska få det att fungera... Han konfirmeras den 1 juli, som är en onsdag, och jag har inte semester då. Det var meningen att han skulle konfirmeras den 27 juni, en lördag som det alltid annars brukar vara, men det var så många som inte kunde då, eftersom det krockar med Piteå Summergames, så det ordnades med en grupp med konfirmationsdatumet 1 juli för fotbollsspelarna - och nu verkar nästan alla ha anmält sig till den gruppen.

Detta innebär vidare att gruppen blev alldeles för stor, och måste delas i tre konfirmationstillfällen för att kyrkan skall rymma alla anhöriga. Tiderna blir 16, 18 och 20, och man kommer att lotta om tiderna, för ingen vill ju ha kl 20! OM vi får tiden 20, så blir det ju svårt att ordna med så mycket efteråt och Lia kommer att bli väldigt trött redan i kyrkan (men med lite godismutor så går det väl...). Så jag hoppas på 16 eller 18, men 16 är ganska tajt för mig som jobbar minst till 15 om jag flexar maximalt. Håller nog tummarna för 18!

2 kommentarer:

Nini sa...

Du kan inte jobba in lite tid i förväg och ta ut komptid? Eller det fungerar kanske inte på din arbetsplats?

När det gäller säng - vi är och har alltid varit sena med allting. Tobbes fel *S* När alla andra har något så ska han först kolla om det är något och så ska han fundera och så ska det funderas lite till.
Vi fick verkligen LETA när vi skulle köpa vattensäng. Då fanns det inte till salu i "vanliga" sängaffärer längre. Utan vi hittade den på annons hos en som hade ett litet vattensängslager hemma i sitt villagarage! *S* Det var vid jultid 1992 och alla andra hade redan hunnit slänga ut sina! ;-)

Helena sa...

Det funkar inte just då eftersom min närmast kollega kommer att ha semester. Jag måste ha receptionen öppen till 15.

Jag kan sakna min vattensäng ibland, men jag hade ju fått ha den på minusgrader om Magnus ska sova i den! *s*