söndag 24 maj 2009

Snabba fötter...





Lia är snabb som en liten iller, tänk att jag oroade mig lite över att hon var lite sen med att lära sig gå! Det är då inget fel på den förmågan nu, det kan jag lova...

Igår efter frukosten blev det plötsligt tyst, och tystnad i det här huset innebär att alla vuxna genast börjar undersöka vad som pågår. Denna gång hittade vi Lia i vår säng, där hon krupit upp för att mysa och ÄTA KNÄCKEBRÖD!!! Vad mysigt det hade kunnat bli för mamma och pappa om vi inte upptäckt detta förrän på kvällen!

En stund senare när Magnus åkt till jobbet stod jag i morgonrock i badrummet efter att ha konstaterat att Lia var fullt sysselsatt med att försöka klä på sig. Men plötsligt hör jag ytterdörren öppnas och innan jag hunnit fram till dörren och titta ut så hittar jag Lia högst uppe på rutchkanan inne på gården. Det går undan i svängarna... Riktigt helt färdigklädd var hon ju inte heller! :-)

Inga kommentarer: