fredag 15 maj 2009

Teknikpanik...

Ja... TV:n fick jag igång, fick ett tips av en arbeskamrat och följde det - jag drog ur alla kablar och lät dem vara en stund, och när jag kopplade in dem igen så funkade TV:n.
Men, men... Precis när jag kom hem från jobbet så ringde Matte och bad mig föra över hans veckopeng till hans konto eftersom han ska lana i natt och var på väg för att handla nödvändig Cola. Jag tog tag i den bärbara och upptäckte att den nästan var urladdad, letade panikartat laddningskabeln och hittade den inte. Sprang upp för att ta Vilmas dator - och upptäcker att den saknar mus! Hittar en hel trave möss (heter det så?) i Mattes rum, men vilken passar till vad. Provar koppla en till Vilmas dator, funkar inte. Provar en annan som funkar och fixar överföringen, YES!
Sen kom Matte hem och undrade misstänkssamt varför hans "elit-mus" var kopplad till Vilmas dator... Elitmus eller inte, det var den enda som funkade!
Matte fick fram laddningskabeln till den bärbara, och jag fick igång den - bara för att upptäcka att det inbyggda "pekdonet" var satt ur spel, och det blev till att springa upp igen och hämta en mus, elit eller whatever, och nu funkar den bärbara i alla fall.

Det är som om all elektronik bara rasar samman så fort Magnus är borta. Fast det kan ha liiite att göra med att Matte möjligen gör en del saker som han inte gör om Magnus är hemma, och när jag sen ska ha TV:n eller datorn eller vad det nu gäller så lyckas jag naturligtvis inte koppla tillbaka vad-det-nu-är.

Inga kommentarer: