lördag 30 maj 2009

Mysig Stockholmstripp och mysigt att vara hemma igen! :-))




Jag har varit på kurs i Stockholm, givande och roligt! Känner mig faktiskt inspirerad att ta itu med ett och annat när jag kommer tillbaka till jobbet på måndag. :-) Hann också med att träffa en gammal kompis sen högstadietiden och hennes dotter, som jag faktiskt är gudmor till! Har inte sett henne sen hon var fem, och nu har hon fyllt tjugo och tar studenten i veckan som kommer... Dessutom fick jag ta en skön promenad i solskenet i Tantolundens koloniområde, och jag älskar koloniområden! Fick t o m se en magnolia i blom! :-))) De små kolonilotterna är ju inte större än vår tomt, så egentligen borde man ju kunna ha det lika vackert, men... Hela området ligger på en bergssluttning och husen liksom "klättrar" på varandra. Små, små kolonistugor som antagligen knappt går att koka en kopp kaffe i, men oj så mysigt att sitta där med kaffekoppen mitt bland alla vackra blommor! Jag hade inte kameran med mig, men det finns ju gott om bilder från Tantolunden på nätet, så jag har snott ett par stycken. Den lilla bilden på magnolian är tagen med min mobilkamera, men det blir ju inte så strålande kvalitet...

Mitt lokalsinne lämnar ju en del övrigt att önska, och jag vimsade omkring en hel del med kartan i handen, men jag lyckades i alla fall ta mig fram dit jag skulle!

Inga kommentarer: