onsdag 1 april 2009

Pratat med bussgods...

...och det var lite "Goddag-Yxskaft" Bussgodskillen talade om att ryggplattorna passerat Umeå igårkväll vid 17.30-tiden och var på väg mot Hemavan. Jag nämnde att någon ringt Magnus igår morse och sagt att de kommit fram. Och så sa bussgodskillen att "jaha, ja då är det ombudet som har ringt och då har de ju kommit fram, då får ni hämta det där". Men de är ju inte där!!! Och det tog en god stund för bussgodskillen att fatta det var något som inte lät helt rätt med att paketet skulle ha varit framme igår morse om de passerat Umeå först på kvällen... Nå, förhoppningsvis är det framme idag då.

Sen ringde Magnus och ville att jag skulle fylla på Mattes refillkort, men jag har inte inloggningsdosan med mig till jobbet och inget internet hemma. "Va, varför har du inget internet?" frågade han förvånat och fick ett smått ilsket "om jag vetat det så hade jag haft internet!" som svar. Nå, jag fick nya instruktioner, så jag får väl prova när jag kommer hem. Men jag bad dem köpa refill till mobilen i Hemavan för säkerhetsskull...

Det har gått strålande att lämna Lia på dagis i alla fall! :-) Måndag och tisdag har jag bara väckt henne, klätt henne och gått iväg, men i morse vaknade hon redan vid 5.40 och var med mig hela morgonen - och vi hann ändå! Lite grums blev det förståss när hon ville ha med sig frukostmackan i duschen, men annars gick det bara bra. Hon drog iväg själv ut genom ytterdörren och hann väl halvvägs till dagis innan jag samlat ihop nycklar, plånbok, mobil och ytterkläder!

Inga kommentarer: