torsdag 2 april 2009

Första bråkmorgonen...

Idag rök vi ihop, jag och Lia. Måndag, tisdag och onsdag har det gått så strålande med påklädning och allt, men i morse tokvägrade hon att byta blöja. Jag hade ingen lust att skicka henne med sunkig nattblöja till dagis och klockan tickade, så till slut röt jag från tårna. Lyckligtvis så var hon tydligen peppad att gå till dagis ändå, så resten av kläderna åkte på i en fart och vi hann iväg i vanlig tid.

Det börjar bli rent och fint hemma, med benägen hjälp av mormor - för det är inte så mycket jag hinner efter att Lia somnat på kvällarna. Igår kväll höll jag på i 1½ timme för att söva henne, först strax före 21 fällde hon igen ögonlocken. Hon har uppenbarligen inte ställt om till sommartid riktigt ännu. Innan Hemavan-gänget drog iväg så bad jag Matte städa under sin säng. "Varför då, jag har ju alldeles nyss gjort det?" svarade han uppriktigt förvånat och jag frågade förståss "hur nyss?" och han svarade "ja det var alldeles säkert under 2009 i alla fall!". Nu är det röjt under både hans och Vilma sängar, och familjen Bloms socksamling har därmed ökat med några hundra procent! Vilka skattgömmor! ;) Det var på vippen att sängarna lyfte pga alla sockor som låg under dem.

Inga kommentarer: