måndag 20 april 2009

Åh Lia, din lilla klåfingriga...


Denna månad var barnbidragen särskilt efterlängtade pga mastodontmobilräkningen från Hemavan, och direkt jag vaknade satte jag mig och skulle betala en räkning. En särskilt viktig sådan, Mattes moppekort som vi ville betala så fort som möjligt eftersom det tillverkas först när det är betalt. Jag startar upp datorn, och är på väg att logga in på Swedbank bara för att upptäcka att inloggningsdosan låst sig. Mina klart starkaste misstankar är riktade mot Lia, som älskar knappar i alla former... Det märkliga är att jag såg att hon fått tag på dosan för några dagar sen, skyndade mig att rycka den ur händerna på henne och kollade då att hon inte låst den - och då funkade den. Då satte jag upp den på ett högt skåp, men vad som sen har inträffat vet jag inte. Kanske har den trots allt ramlat ner så att hon fått tag på den en gång till innan någon vänlig själ lagt tillbaka den.

Det krångliga i kråksången är att det är Magnus som står för Internetbanken, det är alltså han som måste ringa Swedbank för att få dosan upplåst och han sover för närvarande och ända tills jag åkt iväg till jobbet. Den lilla marodören sover också förståss...
Nästa problem, jag brukar ringa och väcka dem med min mobil. Det är slut pengar på den mobilen, och jag hade tänkt fylla på med hjälp av samma inloggningsdosa... Lyckades till slut registrera mitt kreditkort så att jag fått fylla på det så det löste sig i alla fall. Men med kreditkortet var jag tydligen bara betrodd att handla för 100 kr och man måste fylla på med minst 200 för att få fria SMS. Nåja, det är en värdslig sak, som Karlsson skulle ha sagt!

Inga kommentarer: