torsdag 30 april 2009

Magnus genidrag



Magnus var som sagt på firmafest igår, och när han skulle hem kom han på genidraget att göra bort veckans motionspromenad genom att promenera hem från krogen. Det är alltså ca 1,5 mil, minus två grader och han hade t-shirt under kavajen. Det verkade nog som en jättebra idé, just då i alla fall.

När han var nästan hemma kom han på nästa, ännu mer fantastiska idé "åh, det är ju så mysigt att sova i sovstugan på Näset, jag knallar ner och lägger mig där!" Det var två minus där också, så jag har ändå lite svårt att förstå att man ens tänker tanken... Hursomhelst så insåg han att det nog skulle bli lite väl kyligt, och dessutom kom han på att idén inte var sådär klart strålande som han först tyckte, eftersom han skulle lämna Lia på dagis bara några timmar senare. Och att jag nog skulle bli en liten smula irriterad om han inte skulle vara hemma när jag var på väg till jobbet ;-) Så han började gå hemåt istället. Plötsligt träffar han en stor, gråhårig vorsteh som var ute och spankulerade mitt i skogen och efter att ha konstaterat att det inte som han först trodde var en varg så började han småjogga för att komma lite snabbare hem till värmen, samtidigt som han hade ögonen fästa på hunden. Pang, så joggade han rätt in i en gran! Så det är naturligtvis därför han har ont i huvudet nu.

Lia och jag har bakat chokladmoussetårta till ikväll, och Lia uppskattade särskilt att få hjälpa till att "diska" skålen!"

2 kommentarer:

Malin sa...

JA vad ska man säga??!! MAGNUS MAGNUS

karo sa...

Jävla gran att stå mitt i vägen sådär!