torsdag 23 april 2009

Jäkla ungar!

Idag har jag agerat häxan surtant! När jag kom hem med bussen och började gå hemåt så såg jag i ögonvrån hur 3-4 småkillar från vår gård roade sig med att springa ut framför bilarna på genomfartsgatan där bussarna går, en rätt vältrafikerad väg den tiden på dagen. De hetsade varandra att springa ut så nära bilarna som möjligt, och bilarna fick tväbromsa så det skrek i däcken. Jag vände på klacken och gick dit och frågade vad sjutton de höll på med, och det hade de ju inte precis något bra svar på.

Ja herregud, vad vet man vilka smarta idéer ens barn kan få... Jag pratade med Vilma och Wilma, och de ansåg att killar i allmänhet och just dessa killar i synnerhet får ganska knäppa idéer, det lät inte som om det var någon sport som lockade dem, men det hindrar nog inte att de själva får andra, men lika knäppa idéer *rys*

Jag pratade med en av killarnas pappa om sonens nya fritidsaktivitet, så nu är jag väl ansedd som kvarterets suraste häxa, åtminstone den här dagen! ;-) Pappan blev ungefär lika glad som jag skulle ha blivit.

1 kommentar:

Malin sa...

så hemskt - jag lovar att deras föräldrar är tacksamma i alla fall ;)