måndag 6 april 2009

Vårpromenader...



Idag är det sjukstuga hos Bloms, varken Vilma eller Matte var i skick att gå till skolan. Ingen av dem har spytt sen mitt på dagen igår, Matte har börjat kunna äta lite och längta efter riktig mat medan Vilma nöjer sig med youghurt, isglass och sånt. Lia började hosta i natt, en konstig hosta som påminde mycket om krupp fast hon inte verkade ha svårt att andas. När hon vaknat och klipvit upp i morse så var hon ganska pigg, men hon fick också vara hemma med de övriga sjuklingarna.

Nu på eftermiddagen var Vilmas mage i alla fall så stabil att jag vågade mig på att lämna henne ensam en stund och gå och handla. Solen flödade och det gjorde min svett också på tillbakavägen. Känns verkligen att det är vår nu, även om snödrivorna är enorma. Dessa foton tog jag för en vecka sen, men jag har gått samma väg idag och det var ingen dramatisk skillnad.

Inga kommentarer: