fredag 3 april 2009

A-amigo-aaa-migo...

Det finns ett TV-program som känns som om det äter upp min hjärnbark, det heter Amigo och sänds på fredagseftermiddagarna precis när jag börjat softa ner i soffan och vill ta det lugnt. Det är ungefär det mest stressande jag någonsin sett i TV, med en programledare som verkar drabbad av alla bokstavskombinationsdiagnoser som finns toppat med lite amfetamin. Men Vilma gillar det, så det brukar stå på medan jag lagar fredagsmysmiddag i vanliga fall. Nu SMS:ade jag min familj i Hemavan att jag ämnade fira en lugn och skön fredagskväll med egen chipspåse utan Amigo, och efter en stund anlände detta i min telefon...


Sen på eftermiddagen ringde Magnus och var aningen stressad. Han hade fått ett SMS om att han var på väg att överskrida keditgränsen på mobilabonnemanget, pga att de haft med sig den bärbara datorn till Hemavan och surfat - till ett fast pris trodde Magnus som inte läst det finstilta. En räkning på sådär 3-4 tusenlappar väntade för några timmars surfande :-( Lite stressad blev jag också, Vilma måste få en ny cykel när det våras, hon stod ut med den gamla hela förra sommaren trots att den började bli för liten, i gengäld lovade vi henne att hon skulle få en ny cykel till våren, inte en begagnad utan en helt ny. Och Matte ska på en skidresa till, arrangerad av skolan, men den kostar ju pengar den också. Lyckligtvis räddades vi av gong-gongen den här gången också, när jag kom hem hittade jag ett kuvert från Skattemyndigheten som berättade att Magnus fick 8 000,- tillbaka på skatten. Ja, visserligen hade jag ju kunnat komma på många roligare saker att göra för de pengar som går till mobilsurfräkningen, men det går ju på plus i alla fall...

2 kommentarer:

Vilma ! sa...

A -amigo-aa-amigo !
Vinnarlaget ni är coola ni är hjältar på eran skola ,
Amigo - laget som svarat bäst , ska självklart ha een jättefeeest !
A AMIGO A A AMIGOOOOO !

blomman sa...

Jag blir så förbannad på mig själv ibland. DET STÅR ,SURFA FÖR MAXTAXA 9 KR PER DYGN PÅ HALEBOPS HEMSIDA nää dååå det gäller inte om jag kopplar in den på bärbara datorn GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR.