måndag 20 april 2009

Alltid samma goda framförhållning *mutter, mutter*


Vi var runt lite och tittade på cyklar till Vilma igår, men eftersom hon inte ville följa med själv så blev det ingen köpt. Vi funderade också på i vilken prisklass man ska lägga sig, hon kommer kanske i bästa fall att kunna ha cykeln i högst två år, men å andra sidan vill man ju att den ska vara säker, så vi bestämde oss för att vänta och kolla runt lite till, t ex på Magnus nästa lediga dag som är torsdag.

Givetvis, givetvis kommer Vilma hem idag och säger "Vilken dag ska vi köpa min cykel? Imorgon ska vi cykla till badhuset med fritids" Ännu mera givetvis så kommer detta en måndag, när Magnus alltså jobbar till 19... Men, Biltema har öppet till 20, så jag får göra en sedvanlig panikutryckning bara Magnus kommer hem med bilen och tar hand om Lia, som jag INTE vill ha med mig!

Givetvis kommer cykeln som vanligt att vara i tvåtusen delar, men se det blir Magnus problem det. Vilma deklarerade i alla fall att hon skulle ut och cykla och cykla och cykla när hon kom hem "för jag kommer inte att tillåta att pappa monterar ihop den först imorgonbitti!" deklarerade hon bestämt. Och det är nog bra förståss, men om hon kommer att hinna cykla så väldigt mycket ikväll är väl kanske liiiite osäkert. Skruva flitigt Magnus! ;-)

Inga kommentarer: